Kardan Dolayı 2017 AÖL Sınavlarına Giremeyenler İçin Mazeret Sınavı Yapılacak Mı?

Kardan Dolayı 2017 AÖL Sınavlarına Giremeyenler İçin Mazeret Sınavı Yapılacak Mı?

3.5

Dün ikinndi saatlerinde başlayan ve her geçen saat etkisini artıran kar yağışı İstanbul başta olmak üzere ülkemiz genelinde etkili olmaya devam ediyor. Hafta sonu olmasına rağmen sürekli olarak İstanbul'da trafiğin durma noktasına geldiği ve kilit noktalarda birçok kazanın yaşandığı haberleri geliyor.

Sınav İptal Edilmedi Tepkiler Artıyor

Bilindiği üzere ülkemizde 7 - 8 Ocak 2017 tarihlerinde AÖL sınavlarına girecek binlerce öğrenci bulunmaktadır. Yoğun kar yağışına bağlı olarak sınava gireceklerin sorun yaşamaması için sınavların iptal edilip ileri bir tarihe ertelenmesi bekleniyordu. Gece geç saatlere kadar valilikten veya Milli Eğitim Müdürlüğü'nden konuyla ilgili olarak resmi bir açıklama beklenmesine rağmen yetkililer sessiz kaldı.

Sınav Soruları Ulaştırılamadı

Sosyal medyadan yapılan paylaşımlardan alınan haberler doğrultusunda 2017 AÖL sınav kitapçıklarının birçok noktada sınav yerlerine ulaştırılamadığı ve bunun yanı sıra gözetmen ve öğrencilerin de oldukça büyük zorluklar yaşadığı görülüyor. 

Haberimize gelen yorumlardan da öğrencilerin ve öğretmenlerin haklı tepkileri daha net bir şekilde görülecektir. 

Ulaşım Aracı Bulunamadı

Yoğun kar yağışının trafikte kilitlenmelere sebep olmasından dolayı öğrencilerin sınav merkezlerine ulaşabilmesi için toplu taşıma aracı bulamadıkları ve bu yüzden de sınava yetişemedikleri gelen tepkiler arasında yer alıyor. AÖL öğrencilerinin mağdur olmamaları için yetkililerden resmi bir açıklama ve bir çözüm getirilmesi bekleniyor. 

2017 AÖL Mazeret Sınavları Yapılacak Mı?

Mevcut durumda AÖL sınavları için her hangi bir şekilde mazeret sınavları düzenlenmiyor. Fakat 7 - 8 Ocak 2017 sınavlarında kar yağışından dolayı birçok öğrencinin mağduriyeti göz önüne alındığından bir çözümün getirilmesi gerekiyor.

Sınavın iptali için her hangi bir açıklama yapmayan yetkililerden şimdi di mazeret sınavı veya başka bir çözüm yoluyla ilgili açıklama yapılması bekleniyor. Sizler de mağduriyetinizi haberin altında yorumlarla dile getirebilirsiniz. Konunun takipçisi olmaya devam edeceğiz.

8 Ocak AÖL Sınavları Yapılacak Mı? (Haberimiz İçin Tıklayınız)

Haberi Puanlayın:   Berbat    Çok İyi

 


19 Yorum

Yorum Yaz
  1. hatice 27 Oca 2017 00:19

    walla ben o karda kışta cıktım yola . trafik milim milimdi gittim ama yetişemedim baktım geri dondum . çok yogun kar vardı. yollar kapalıydı. yenıden yapılmalı

    Cevap Ver
  2. kenan gürkan 16 Oca 2017 14:03

    sevgili bakanım ben engelli birisiyim 7 ocaktaki sınava kar tipi nedeni ile giremedim sınavın iptali veya giremeyenler için telafi sınavı istiyoruz lütfen sesimizi duyun

    Cevap Ver
  3. tugce 15 Oca 2017 01:08

    ben çatalcanın köyünde otruyorum.oturdugum yerden okul 20 km ve ben hamileyim.1 metreyi gecti burda kar.ulaşim yoktu. nasıl gidebilirdim.o gun cok uzuldum.cok calısmıstım.

    Cevap Ver
  4. Aynur Yıldırım 12 Oca 2017 22:59

    Tekirdağ çorlu merkezinde oturuyorum bende sınava göremedim hiç bir araç gecmiyordu. Sabah fırtına göz gözü görmüyordu bukadar öğrenci mağdur telafi yapılması gerekli lütfen 7 ve 8 ocak sınavlarını ya telafi yapın yada iptal edin.

    Cevap Ver
  5. merve 11 Oca 2017 14:39

    Yogun yagn kar dan dolayi sinava giremedim sinav yerime giden otobus iptal edilmisti ne bir taksi nede baska bir ulasim araci hicbirsekilde sinava gidcek ulasim araci bulamadim kesinlikle telafi sinavi istiyorum

    Cevap Ver
  6. Zeliha koyuncu 11 Oca 2017 00:19

    Böyle bir saçmalık varmı ya ist Hadımköy oturuyorum dışarı dahi çıkılacak bir durum varmiydi dize kadar kar ve fırtına sınava gidemedim otobüs yok ulaşım yok bu benim suçum değil hakkımızı istiyoruz tekrar sınav yapilmaliii

    Cevap Ver
  7. Cantanem 10 Oca 2017 18:49

    Resmen rezalet kırsal kesimi geçtim ulaşım zorluğu olmayanlar bile kardan gidemezsin bukadar insanı mağdur etmeye hakları yok yani başımızda olan okulları tatil edebiliyorsa sınav pekala iptal olabilirdi ve buna neden bukadar sessiz kalınıyor bunu anlamıyorum sınav yerleri yürüme mesafesi bir okulda olunca mı iptal olucakmis bulunur yani peki bu vasıf şahin bu kadar insanın hakkını ödeye bilicekmi

    Cevap Ver
  8. Erol 10 Oca 2017 17:12

    Sınava kardan dolayı giremedim. Mutlaka mazeret sınavı olmalı.

    Cevap Ver
  9. NAŞİDE 09 Oca 2017 15:48

    herkesin sınav yerleri yakın olsaydı böyle bir sorun yaşanmayacaktı sınav yerleri başka semtlerde çıkıyor çok saçma bir durum bırakın sınavı ekmek almaya bile çıkamadık lütfen telafi sınavı yapılsın ve mağduriyetimiz giderilsin rica ediyoruz yetkililerden

    Cevap Ver
  10. Furkan 09 Oca 2017 13:04

    O kadar çalıştık mazeret sınavı yapsınlar

    Cevap Ver
  11. Sude 09 Oca 2017 11:57

    Ben sabahın altısında kalktım sınava yetişmek için. O karda fırtınada dışarı çıktım. Ama okul yeri uzaktı. Ne dolmuş ne de metrobüs vardı. Eve gelip hüngür hüngür ağladım. Eğer telafi sınavı olmazsa bir senem daha yanar ve ben buna dayanamam. O kadar insanı mağdur etmeyeceklerine inanıyorum. Eğer ki vicdanları varsa.

    Cevap Ver
  12. Yaşar 09 Oca 2017 11:43

    Herkese selamlar,bende Arnavutköy bollucadan sınava girecektim ama sağolsun sınav yeri okulları öyle biryere veriyorlar ki isyan etmemek mümkün değil.Bu sınavların 7-8 Ocak iptalinin derhal yapılmasını istiyorum.6 ay hazırlık yap ulaşım olmamasından dolayı gideme..

    Cevap Ver
  13. Ipek 07 Oca 2017 23:19

    Ben tekirdaga bağlı bir mahallede oturuyorum tekirdag ıstanbul yolu kapalı hiç bir toplu taşıma yoktu asfalt kar ve buz tutmuş zaten aklı başında insanların sinawi iptal etmesi gerekiyo kayarak mi gidicektik tekirdaga..resmen rezalet başka bişey deil hakkımızı yerseniz hakkımızı haram.ederiz olur biter

    Cevap Ver
  14. Zeynep 07 Oca 2017 21:23

    Lütfen biz mağdurlar için ek sınav istiyoruz. Emeğimize yazık.

    Cevap Ver
  15. Mustafa 07 Oca 2017 19:14

    Ben arnavutköyde oturuyorum kapıda 1 metre kar var sınavım merkeze çıktı kardeşimin hadımķöy de sınavı vardı ikimizde gidemedik sınav neden iptal olmadı yetkililer oturdukları yerde sınavı iptal edemedilermi

    Cevap Ver
  16. Sumeyye 07 Oca 2017 16:38

    Dun hastahaneden yeni ciktim ve bugun sinava giremedim lutfen telafisi yapilsin sinava giremeyenlere cozum aransin.

    Cevap Ver
  17. Çiğdem 07 Oca 2017 14:08

    7 ve 8 ocak sınavına kar yadgisindan dolayı gitmemeye maruz kaldık bunun için çözüm istiyoruz

    Cevap Ver